Materiały i potrzebne informacje

Poprzez materiały rozumiemy wszystko, co możesz nam przekazać, co może być przydatne przy tworzeniu strony. Zarówno wszystko co ma się znaleźć na stronie jak i rzeczy, które mogą posłużyć jako inspiracja.

Logo

Twój rozpoznawalny i jedyny w swoim rodzaju element identyfikacji wizualnej.


Teksty na stronę

Wszystkie informacje dotyczące Twojej firmy, które będziesz chciał umieścić na stronie głównej i podstronach. Dobrze by było, by zawierały dużą liczbę słów kluczowych, co pomoże Ninjy lepiej wypozycjonować Twoją stronę.


Zdjęcia

Ludzie pochłaniają strony oczami. Dobre i adekwatne zdjęcia przyciągną uwagę użytkowników do treści jakie chcesz zaprezentować. Niestety nawet najlepsza treść, nieokraszona fotografiami, prawdopodobnie nie zostanie nawet przeczytana. Zdjęcia razem z kolorystyką krojem fontów itp, tworzą główny klimat Twojej witryny. Dysponujemy pewną bazą uniwersalnych, profesjonalnych zdjęć stockowych z rożnych branż, którymi możemy się posłużyć podczas realizacji strony. W większości przypadków bardzo ważne są jednak Twoje fotografie, które w odróżnieniu od zdjęć stockowych nie znajdą się na stronach konkurencji: Twojego lokalu,  produktów, realizacji czy prac. Takie zdjęcia nawet jeśli nie są super profesjonalne, to uwiarygadniają Twoją stronę.

Jeśli nie dysponujesz profesjonalnymi zdjęciami, to przy odrobinie zaangażowania, przy dobrym świetle możesz zrobić naprawdę porządne zdjęcia nawet aparatem w Twoim smart-fonie. Na stronie umieścimy wyselekcjonowane  zdjęcia, niemniej warto byś wysłał nam ich jak najwięcej. Wybierzemy z tego fotografie, które będą wartościowe dla użytkowników/klientów i będą komponowały się z projektem strony.


Dotychczasowe materiały reklamowe

Jeśli masz już jakieś materiały reklamowe, takie jak ulotki, plakaty, wizytówki, broszury itp., to prosimy o ich przesłanie. W marketingu warto zachować pewne cechy wspólne na różnych nośnikach reklamowych. Takie materiały pomogą nam stworzyć stronę, która zachowa pewną spójność wizualną z innymi Twoimi reklamami.


Inne logotypy

Na wielu stronach można znaleźć logotypy innych firm, marek bądź klientów, z którymi dana firma współpracuje, czyje produkty sprzedaje lub kto jej zaufał. Logotypy jednak są znakami zastrzeżonymi i chronionymi prawnie, dlatego jeśli chcesz użyć innych logotypów na swojej stronie, musisz otrzymać zgodę tych firm na taki właśnie użytek. Mając już tą akredytacje, możesz wysłać nam wspomniane znaki graficzne wraz z pozostałymi materiałami.

 

Inspiracje

Wyślij nam parę linków do stron, które Ci się podobają i napisz co przyciągnęło Twoją uwagę: układ, kolorystyka, może klimat? To pomoże nam poznać Twój gust i oczekiwania i poprowadzić od początku proces projektowania we właściwym kierunku. Nie muszą to być nawet strony.  Przydadzą się nam jakiekolwiek materiały wizualne, które Cię zainspirowały.


Prawa autorskie

Zanim wyślesz nam jakiekolwiek materiały, upewnij się czy nie są one objęte prawami autorskimi lub innymi obostrzeniami prawnymi. Jeśli chcesz je legalnie wykorzystać, zwróć uwagę na:

Teksty: Nie kopiuj tekstów z innych źródeł. Poza możliwością oskarżenia o plagiat, spowodowałoby to obniżenie wyniku Twojej strony w wyszukiwarce. Dla SEO unikalność treści jest jednym z kluczowych czynników.

Zdjęcia z innych źródeł: Jeśli chcesz wykorzystać zdjęcia i grafiki, których nie jesteś autorem, upewnij się, że ich licencja na to pozwala. Niektórzy myślą, że zdjęcia w internecie, tak ogólnodostępne i łatwe do ściągnięcia, mogą być umieszczone na stronie. Niestety jest inaczej. Można użyć cudzych fotografii i innych materiałów graficznych, znajdujących się na tak zwanych „stockach”, dopiero po wykupieniu licencji na użytek komercyjny bądź jeśli mają darmową licencję. Część licencji darmowych zdjęć pozwala na ich użycie pod warunkiem, że zamieści się również informacje o ich autorze.

Twoje Zdjęcia: Niestety nawet jeśli jesteś autorem zdjęć w niektórych, specyficznych przypadkach możesz potrzebować odpowiednich zgód aby opublikować je na stronie. Chodzi np. o zgodę na wykorzystanie wizerunku. Jeśli przykładowo prowadzisz salon piękności i chcesz zamieścić galerię składającą się ze zdjęć twarzy klientek z pięknym makijażem, musisz poprosić je o zgodę. Podobnie jest np. jeśli chcesz zamieścić zdjęcie którego tematem jest dzieło graficzne objęte prawami autorskimi, zdjęcia obrazów, rysunków itp.

Logotypy, zastrzeżone znaki handlowe: Tak jak napisaliśmy już powyżej, aby zamieścić na stronie logotypy bądź inne zastrzeżone znaki handlowe firm trzecich, należy poprosić ich właścicieli o odpowiednią zgodę.

Przekazanie materiałów

W celu ułatwienia współpracy i zachowania porządku w korespondencji, prosimy o wysłanie wszystkich materiałów jednorazowo. Z uwagi na to, że często mogą być one za ciężkie dla skrzynek pocztowych, proponujemy rozwiązanie typu WeTransfer lub Google Drive.

Wysyłając nam materiały, które miałyby znaleźć się na Twojej stronie, dołącz poniższe oświadczenie o prawnej możliwości  ich wykorzystania i przetwarzania:

„Oświadczam, że posiadam wszystkie prawa i zgody na modyfikacje i publikację załączonych materiałów na stronie internetowej”